• Forside >
  • Nyheder >
  • Stor-investering sætter skub i Sekoias internationale vækst
2016-11-24-Stor-investering-sætter-skub-i-Sekoias-internationale-vækst-.jpg

Stor-investering sætter skub i Sekoias internationale vækst

Med et kapitalindskud på et tocifret millionbeløb skærper it-platformen Sekoia nu ”point-of-care” domænet i plejesektoren, som internationalt udgør et kæmpe potentiale.

En af Danmarks rigeste familier, Gjørup-parret Susanne og Peter Gjørup, skyder nu penge i velfærdsteknologien Sekoia: En it-platform til plejesektoren. Samlet set får Sekoia tilført 21 millioner kroner fra Gjørup-familien, der står bag legetøjskæderne BR og TOYS”R”US i Norden.

- Vi ser Sekoia som et spændende produkt, der henvender sig til en voksende målgruppe både i og uden for Danmark. Det fokus Sekoia har på at forbedre kvaliteten i plejesektoren er i tråd med vores værdier. Vi ser frem til at arbejde sammen med virksomhedens engagerede ledelse og være med til at præge den rivende udvikling og ekspansion Sekoia står over for i de kommende år, siger Susanne og Peter Gjørup.

Med kapitalindskuddet slår Sekoia sin position på ældre- og socialområdet fast. Gennem de sidste tre år er teknologien udbredt i skala, så virksomheden nu er etableret med over 10.000 brugere i Danmark, Sverige og England, fordelt på 65 institutioner.

- Det her er et signal til nuværende kunder om, at vi har tænkt os at holde retningen. Investeringen hjælper os til fortsat at levere på ambitionen om at være verdens bedste i ’point-of- care’. Vi skal nu styrke vores internationale indsats, hvor vi allerede er godt i gang, og behovet for det vi leverer er konstant stigende, siger Mads Fischer Rasmussen, adm. direktør i Sekoia.

Kvalitetsforbedringer og færre fejl

Netop ’point-of-care’ og ønsket om at give brugerne den viden de har brug for, lige der, hvor de har brug for det, er grundstenen i Sekoias it-platform. It-løsningen består af applikationer, touchskærm og kundetilpassede apps, som gør viden tilgængelig, hvor og når brugerne har behov for det. Det understøtter fagpersonalet i deres arbejde og borgerne i deres liv. 

For kunden betyder Sekoia, arbejdsglæde, kvalitetsforbedringer og færre fejl. Man flytter nemlig tid fra kontoret og ud til borgerne, hvor administrative og tidskrævende opgaver skiftes ud med mere ansigtstid og nærvær. Sammenlagt giver det besparelser i kommunerne. Alene i Odense Kommune har de frigivet 10 millioner kroner årligt, efter Sekoia er implementeret.

Udvidet ejerkreds

Investeringen på de 21 millioner kroner følger i kølvandet på en anden stor investering, som Sekoia modtog tidligere på året. Her skød den dansk-baserede venture kapital virksomhed, Northcap, 20 millioner kroner ind i virksomeden. Ejerkredsen består yderligere af en række founders og den tidligere Just Eat-direktør og angel investor, Klaus Nyengaard, bag Sekoia. 

- I Northcap ser vi frem til samarbejdet med virksomhedens forstærkede team omkring internationalisering mod markeder som England og Sverige. Sekoia er en af den slags løsninger, der vender op og ned på arbejdsgangene på et plejecenter og gør disse i stand til at blive bedre steder at leve, men så sandelig også mere effektive organisationer, siger Kim Wiencken, Partner i Northcap.

For yderligere information

Du kan læse mere om Sekoia på sekoia.dk

Eller kontakte Morten Mathiesen, kommunikations- og marketingchef, Sekoia, T. +45 2639 0197, morten@sekoia.dk.

Link til kilde

Sekoia er medlem af Welfare Tech.

Støttes af

Welfare Tech er medfinansieret af Uddannelses- og Forskningsministeriet og Den Europæiske Fond for Regionaludvikling.

WT hjemmeside_DK 580b.png