• Forside >
  • Nyheder >
  • Nyt dansk-australsk partnerskab støtter personer med psykiske og sociale problemer
2018-01-04-Nyt-dansk-australsk-partnerskab-støtter-personer-med-psykiske-og-sociale-problemer.jpg

Nyt dansk-australsk partnerskab støtter personer med psykiske og sociale problemer

Danske Monsenso sluttede 2017 med endnu et partnerskab i Australien. Denne gang er det den australske tjeneste ’On the Line’, som rådgiver personer med psykiske og sociale problemer, der har valgt Monsensos mHealth-app til deres call centre.

Monsenso, som udvikler mobile sundhedsløsninger til behandling af psykiske lidelser, står over for endnu et partnerskab i Australien. Denne gang er det organisationen On the Line, der har fået øje på den danske mHealth-løsning. Gennem et halvt århundrede har On the Line tilbudt mentale sundhedsydelser til mennesker med psykiske og sociale problemer, herunder rådgivning og terapi ved brug af telefon, web-chat og video. On the Line servicerer i dag flere end 80.000 mennesker årligt i Australien. 

- Løsningen fra Monsenso vil støtte vores rådgivere i at få et mere tydeligt billede af, hvordan deres klienter har det på daglig basis. I forhold til vores klienter vil løsningen kunne hjælpe dem til at blive opmærksomme på deres tilstand, da de kan identificere triggers og advarselstegn. På den måde får de mulighed for bedre at kunne tage vare på deres sociale helbred og velbefindende, siger Kim O’Neill, der er CEO i On the Line.

Læs også Danske Monsenso lander partner i Australien

Live-data og synkroniseringen mellem rådgiver og klienten

Monsensos mHealth-løsning fungerer som en proaktiv selvhjælps- og monitorerings-app. Gennem brug af app’en styrkes støtten og samarbejdet mellem rådgivere og klienter, som typisk er diagnosticeret inden for et bredt spektrum af affektive og psykotiske lidelser, så som angst, bipolare lidelser, borderline personlighedsforstyrrelse, depression, posttraumatisk stress og skizofreni. Konkret tilbyder Monsensos mHealth-løsning et omfattende monitoreringssystem, som giver rådgiverne fra On the Line detaljeret information om deres klienter.

Ved at bruge app’en fra Monsenso, kan klienterne registrere deres egne observationer af blandt andet humør, søvnmængde, medicinforbrug, motion og stress. Den registrerede information præsenteres på en oversigtsside, og dermed får rådgiverne både et historisk overblik over udviklingen, samt en analyse af den enkelte klients data.

- Vores mHealth-løsning er et ideelt supplement til både fjernbehandling og ambulant behandling. Indsamlingen af live-data og synkroniseringen mellem rådgiver og klienten kan forbedre kvaliteten af den psykoterapeutiske rådgivning, fortæller Thomas Lethenborg, CEO i Monsenso.

Læs også Ny løsning fra Monsenso giver adgang til patientoplysninger via en smartphone-app

Læs også Månedens profil: Monsenso

For yderligere information

Du kan læse mere om Monsenso’s løsninger på monsenso.com

For yderligere information kontakt Helen Chen, Content Marketing, Monsenso, chen@monsenso.com.

Monsenso er medlem af Welfare Tech.

Foto: Monsenso

Støttes af

Welfare Tech er medfinansieret af Uddannelses- og Forskningsministeriet og Den Europæiske Fond for Regionaludvikling.

WT hjemmeside_DK 580b.png