2018-07-09 Sådan tredobler du dit salg på nye markeder.jpg

Revider din salgsstrategi og få succes på nye markeder

Welfare Techs medlemmer melder god fremgang på de nordiske markeder, men et skifte i salgsstrategi har ofte været nødvendigt. Wellness Nordic har for eksempel revideret deres salgsstrategi i Norge og forventer nu en tredobling af salget i 2018.

Den primære årsag til Wellness Nordics fremgang i Norge er primært ansættelsen af en faglig kompetent sælger i Norge:

- Hun har ændret på strategien i forhold til, hvordan vi introducerer produktet på markedet, fortæller Bent Bonde, CEO i Wellness Nordic.

Wellness Nordic har også udstillet deres terapeutiske gyngestol i Almas Hus i Oslo. En af de ansatte var en ergoterapeut med dansk baggrund. Under besøg af en dansk delegation fortalte en af deltagerne, at i Danmark bruges gyngestolen også på fx Odense Universitets Hospital, Rigshospitalet og andre sygehuse til patienter med delir (et andet ord for delirium, red.)

Dette fik ergoterapeuten til at ringe til Wellness Nordic, da hun efter sommerferien har et indkommende besøg fra et norsk sygehus, der netop efterspørger løsninger til patienter med delir.

Læs mere Gyngestol får gennembrud i hospitalssektoren

Bredere forståelse og flere kontakter på det norske marked

Wellness Nordic har deltaget i projektet Norden 3C, selvom de allerede var startet op på det norske marked. Gennem deltagelse i Norden 3C har de fået en bredere forståelse af markedet, viden om nye muligheder og nye norske kontakter - og netværk.

- Welfare Tech har været gode til at skabe de rigtige muligheder for os, de forstår vores behov og kan derved bidrage til at katalysere vores internationale aktiviteter, siger Bent Bonde.

En klynge bliver kun så god, som medlemmerne gør den:

- Det er grundlæggende for kvaliteten af vores arbejde, at medlemmerne bruger lidt tid på at fortælle os om det, der skaber værdi for dem. Wellness Nordic er en virksomhed, som er utroligt dygtige til at bruge netværket. De prioriterer altid at holde os løbende informeret og byder gerne ind med den viden de har om de markeder, vi arbejder med. Det styrker i høj grad vores generelle indsats og bidrager til at sikre, at de aktiviteter vi udvikler, tilgodeser de specifikke behov Welness Nordic har, siger Karen Lindegaard, seniorkonsulent i Welfare Tech. 

Læs også Applikator tager syvmileskridt ind på det norske marked for velfærdsteknologi

NorDen 3C er et dansk-norsk klynge-til-klynge samarbejde, som er finansieret af BSR - Innovation Express. NorDen 3C er afsluttet 30. juni 2018, men afløses af nyt nordisk projekt NorCare - som løber i perioden 01.01.2018 - 30.06.2019.

Støttes af

Welfare Tech's aktiviteter er finansieret af Uddannelses- og Forskningsministeriet, Syddansk Vækstforum og Den Europæiske Fond for Regionaludvikling.

WEN-partnerlogo-580-x-65_DK.png