2019-10-18-Max Manus klar med ny generation og nyt marked.jpg

Max Manus klar med ny generation og nyt marked

Max Manus er klar med fjerde generation af deres system til talegenkendelse, som bruges mange steder i sundhedssektoren. Nu udvides kundegruppen, når Max Manus overtager KMD’s kunder inden for talegenkendelse i 23 kommuner.

Dansk/norske Max Manus er blandt Europas førende inden for udvikling og drift af systemer til talegenkendelse. Nu er virksomheden klar med fjerde generation af deres talegenkendelse, der gør det nemmere for flere medarbejdere i forskellige jobfunktioner at bruge det samme system. Tidligere skulle hver bruger træne systemet, så det kunne aflæse den enkelte medarbejders stemme og dialekt. Det tager typisk fire til seks timer at opbygge en ny profil, men dette skridt springes over med vores nye generation af talegenkendelse, fortæller Lars Møller, salgsdirektør i Max Manus Danmark.

- Vi går over til en ny cloud-baseret løsning, hvor systemet ikke længere skal bruge tid på at lære den enkelte bruger at kende. Den nye generation har en ordbog, der er seks til otte gange større end tidligere generationer. Ordbogen er baseret på den enorme datamængde, som ligger i skyen. Via deep learning kan systemet hurtigt afkode dialekt eller accent. Erfaringer fra Sverige viser, at systemet fra start gengiver en tekst med 98-99 procents nøjagtighed – også når brugeren eksempelvis taler med udenlandsk dialekt, siger Lars Møller.

Overtager KMD’s kunder

Max Manus udvider desuden deres kundegruppe betragteligt. Virksomheden overtager nemlig KMD’s 1500 brugere af talegenkendelse i kommunerne. Max Manus skal fremover drifte talegenkendelsesprogrammer og supportere brugere i 23 kommuner. Aftalen med KMD er et strategisk skridt, som kan få stor betydning for Max Manus’ udvikling de kommende år.

- Tidligere har vi primært arbejdet inden for sundhedssektoren. Aftalen med KMD indebærer, at vi får en markant platform på et helt nyt marked; de danske kommuner, som i dag kun i begrænset omfang anvender talegenkendelse. I kommunerne benyttes talegenkendelsen i dag primært af socialrådgivere og jobkonsulenter til hurtig og retvisende dokumentation. Potentialet i kommunerne er stort, og derfor vil vi fremadrettet stille skarpt på anvendelsen af talegenkendelse i kommunerne, siger Lars Møller.

Virksomhed i rivende udvikling

I dag bruges Max Manus’ løsninger af flere end 10.000 brugere i Danmark, Norge og Sverige.

- Kunstig intelligens og sofistikerede it-løsninger forandrer i hastig grad den måde, vi arbejder på bl.a. i sundhedssektoren og kommunerne. Vi er stærkt involverede i den proces, siger Lars Møller.

Max Manus, som har arbejdet med talegenkendelse over 20 år, udvikler, effektiviserer og optimerer løbende sine produkter i samarbejde med internationale virksomheder som Nuance Communications og Philips Speech Processing Solution.

Overtagelsen af de kommunale samarbejdspartnere vil ske inden for rammerne af de aftaler, som KMD har med kommunerne.

Både Max Manus og KMD er medlemmer af Welfare Tech.

 

 

Kontakt

Lars Møller

Salgsdirektør

Medema A/S

Herning & Køge

T: +45 2329 9450

Download vCard

Nyhedskriterier

Som medlem af Welfare Tech kan du få bragt nyheder i Welfare Techs nyhedsbrev og på Welfare Techs hjemmeside. Se vores nyhedskriterier, formkrav og generelle guidelines via nedenstående link.

Støttes af

Welfare Tech er medfinansieret af Uddannelses- og Forskningsministeriet og Den Europæiske Fond for Regionaludvikling.

WT hjemmeside_DK 580b.png